Köksrenovering ♥

Då har äntligen dagen kommit då både jag och Den Blivande är rörande överens om att köket måste fixas pronto (läs: helst innan semestern). Nu ska vi på allvar börja måtta, vinkla och greja för att sedan kunna lägga en beställning från IKEA. Efter många om och men är vi eniga om att det verkar vara allra bäst att köpa från IKEA. Sedan fungerar det så smidigt med hemkörning och hela den baletten. Dock är det nu som den svåra biten kommer, - hur tusan vill vi att vårt nya kök ska se ut?

Jag har velat mellan ek, svart och vitt. Ska stilen vara modernt, futuristiskt, lantligt eller funkis? Efter månader av tankeverksamhet har jag nog bestämt mig för att vi väljer IKEAS FAKTUM med högblanka vita skåpluckor, vitt kakel och en bänkskiva i mörk sten. Vitt och rostfritt stål har visat sig vara en fin kombination som är beprövat många gånger tidigare. Det känns som en bra och trygg idé att anamma ett vinnande koncept. Då kan man aldrig bli besviken. Nu väntar det roliga, att få klippa och pyssla i deras ritsystem och så småningom kunna starta varje morgon i vårt nya, fina kök ♥








Kommentarer
Postat av: jessi

Det låter som ett toppenval av kök. Jag älskar vita kök! vi längtar såå efter att hitta nytt boende, helst hus då kan vi också fixa drömköket!



ha det så gott!

2009-03-15 @ 16:00:18
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Malin

det känns ju helt klart som köket är en bit bort här - men vardagsrummet är klart och har rivit tapeter i hallen ikväll...så, steg för steg... Är nog oxå inne på vitt kök o mörk bänkskiva - när den dagen nu kommer...

2009-03-17 @ 22:03:51
URL: http://luften-bor-i-mina-steg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0