Måndagskväll

Har precis kommit hem och slagit mig ner framför datorn för att sammanställa utgifterna för februari månad. Som jag skrev tidigare så tycker jag det är superroligt med ekonomi så därför har jag självutnämnt mig till familjens alldeles egna ekonom som håller ordning på familjekassan.

Lite pillergöra är det eftersom att varje utgift så som avgift, ränta, transport, mat, försäkringar osv ska bokföras i mitt nyskapade exceldokument, men det är med spänning jag ska följa årets alla utgifter ;-). En sak som glädjer mig så här efter ett årsslut är att jag inte längre är med i Svenska Kyrkan och därför får behålla en viss procentuell del av min lön. Visste ni att en medelsvensson som jobbar heltid ca 30 år betalar strax över 300.000 kronor till Svenska Kyrkan? Det är en ny bil, ett antal Thailandsresor eller ett snyggt kök vi jämför med. Nej, nu ska jag plita ner de sista siffrorna och sedan attackera resten av lådorna med vit färg ;-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0