Kalla fötter inför tentan


Bilden är från ett tidigare tillfälle

Tenamen för den ena kursen närmar sig med stormsteg och jag känner mig i princip totalt uppgiven inför detta. Med handen på hjärtat känner jag mig inte alls så redo som jag skulle vilja känna mig. Jag har säkert kunnat lägga ner mycket mer tid på att plugga och öva inför tentan, men jag har helt enkelt inte orkat. Jag misstänker att det är mitt nya jobb som stjäl makalöst mycket tid och energi..

Bara idag har jag fått mängder med arbete som är brådskande och som skulle vara klart igår, helst idag. Precis innan jag skulle åka började vi se över personalen och insåg att det kommer bli aktuellt att rekrytera ny personal i tio olika kommuner. Detta ska göras i tre etapper och vara färdigt om en månad. Att gå hem prick klockan fem var bara att glömma. Istället fick jag göra tusen saker samtidigt som jag skrev en platsansökan som jag ska registrera på AMS i morgon. Det känns kul att få hålla i trådarna för en så pass stor rekrytering, men samtidigt skulle jag vilja känna att jag får komma in i en sak i taget. Tidigare idag fick jag även veta att jag ska få lära mig mer om bokföring genom att gå en utbildning hos revisionsföretaget, sedan väntar installation av ny server, löneutbildning och massa, massa annat. Missuppfatta mig inte nu, för jag älskar att arbeta och ha många bollar i luften.. ibland är det bara så väldigt, väldigt slitsamt.





Kommentarer
Postat av: jessi

Lycka till med tentan och allt med jobbet, låter spännande, roligt och samtidigt stessigt. Kämpa på!



Vad roligt för er med ett nytt kök, du får visa sen här på bloggen!



kram

2009-05-26 @ 19:48:10
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Therese

ja det är äntligen dags, jag och en kollega ska dela kontor på teg, ska bli sååå kul :) och skönt att kunna vara ledig när man är ledig om du förstår vad jag menar?=)



måste kolla upp när det är kurser, kul att du vill följa med :)

2009-05-26 @ 23:01:48
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är Ikeas Abstrakt med högblanka luckor som kommer gå i u-form så att vi får som en köksö. En dröm från min sida, och det bästa av allt är att det kommer idag ;) Beställ nu innan 31/5 så får ni 1000:- till annat på ikea för varje 10 000:- ni köper kök. Vi får 4000:- till annat, helt perfekt ;) Och beställ så fort som möjligt för det tar ca 4 veckor, iallafall om ni ska ha måttbeställd bänkskiva :)



Stoor kram

2009-05-28 @ 07:47:38
URL: http://mittnyahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0