Kvällspromenad med stavar och keps


Söta ponnysar från helgens promenad

I min kalender har det sedan en dryg månad tillbaka stått "gå ned 2,5 kg inför sommaren" höst upp på to-do listan. Dock har det inte gått sådär jättebra eftersom att de flesta kvällarna avnjutits med god mat, en cider och lite gott till tv-tittandet. Jag har tyvärr fått inse att även om tanken är god med att äta light popcorn, vindruvor, nötter och light chips så går man faktiskt upp i vikt i alla fall, haha. Min timmes morgonpromenad 05.15 tre gånger varje vecka tycks inte riktigt ha genererat i någonting positivt, så nu är det bara att antingen äta mindre och nyttigare eller röra på mig ännu mer. Jag väljer det sistnämnda, särskilt nu när det är underbart väder ute.

Nu är det bara att hoppa i gympaskorna och grabba tag i stavarna. Haha, ja.. jag går faktiskt med stavar eftersom det sägs ge mycket snyggare armar. Dock skäms jag en del av att traska runt med ett par stavar runt stan. Tack och lov att man kan gömma sig under en stor keps ;-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0