Lördagskväll - och jag har redan varit tillräckligt onyttig



Usch vad jag känner mig onyttig! Jag har precis proppat i mig en halv chipspåse medan jag halvsovit i soffan framför en usel film. De senaste två månaderna har min träning liksom runnit ut i sanden och istället ersatts av 100 % soffslappning i form av degning och godis - i ofantliga mängder dessutom! Min självdiciplin är pinsamt svag just nu och varför vet jag egentligen inte..

Beach 2009 närmar sig med stormsteg och jag ligger hästlängder bakom vad som kan kallas en fräsch sommarkropp. I helgen ska jag fortsätta äta gott, precis som om de vore mina sista dagar i livet. Sedan på måndag, då blir det nya dag med mycket frukt, grönt och många steg på crosstrainern. Jag har faktiskt funderat på att göra något crazy loco, som att tex anmäla mig till nästa års vasalopp. Allt blir liksom så mycket lättare att träna mot om man har ett fast mål. Eller hur? :)

Dagens extraarbete tog bara drygt 3 timmar varav jag spenderade två på kontoret och den sista hemma. Jag tycker fortfarande att det är så himla roligt att arbeta för det där företaget att jag nästan skulle kunna göra det gratis. När jag loggade in på min dator såg jag även att jag blivit kallad till ett nytt processplaneringsmöte i Luleå om några dagar. Lite roligt med tanke på att egentligen inte längre jobbar där annat än om och när jag blir inringd. Hann dessutom prata med en kollega som meddelade att det förhoppningsvis trillar in mycket mer jobb inom en snar framtid, så jag hoppas verkligen att jag lyckas kombinera mitt heltidsjobb, 75% plugget och sedan ha det här som extrajobb, i större eller mindre omfattning.

Well, lördagskvällen är på ingång och vi ska snabbt slänga ihop kvällens middag. Därefter har vi planerat att vi ta svarta blixten och åka ut till några kompisar som ska bjuda på kex, ost och vin till kvällens Robinson.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: sanna

Jag förstår vad du menar...har blivit mycket onyttigt för mig med de senaste.. illa! Men de är ju så gott!! =)

2009-05-10 @ 10:49:10
URL: http://johansanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0