Pulserande huvudvärk och längtan efter sängen

Hej!

Jag steg upp 05.15 i morse och tog en timmes morgonpromenad i hopp om att börja den nya veckan på ett piggt och alert sätt. Tji fick jag, för nu har jag istället så vansinnigt ont i huvudet och en hals som gör sig påmind om den underliggande förkylningen som bara ligger och väntar på rätt tillfälle att få blomma ut. Att stanna hemma för att ligga och pilla navel är såklart uteslutet, istället har jag tryckt i mig receptbelagda migräntabletter och två koffeintabletter. Idag ska nämligen lönerna redovisas och attesteras..

När jag var ute och promenerade i morse började jag tänka på när man var yngre, typ 10-12 år. Minns ni hur underbar den här perioden just före sommarlovet var? Då fick man välja "avslutningskläder" och öva på de sånger man skulle sjunga i kyrkan. När väl dagen D kom så åkte alltid mina släktingar ned för att fira sommarlovet. Ofta stannade de några dagar hos vår familj när vi då bodde i ett vackert gammalt västerbottenshus på landet. Då spenderade jag mina dagar med att läsa Wendy, se sommarlovsmorgon och dricka hallonsaft - i massor. Det var tider det :-).

Kommentarer
Postat av: jessi

ja det är härliga minnen man har från den här tiden, jag som jobbat inom skolan har fått njuta av det igen genom skolbarnen! Det är speciellt!



hoppas du kryar på dig men blir du riktigt dålig o febrig måste du stanna hemma för det är inte bra att slita ut sig själv och sin kropp. Den är värd att ta hand om!



kram

2009-05-25 @ 20:29:13
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: ~~M A R I E~~

Ja, inte hade man mycket bekymmer som liten inte. =)

Ajdå, hoppas det inte bryter ut något!

2009-05-26 @ 15:23:46
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0