Drömmar om skåne



Ge mig detta i födelsedagspresent and I will not wish for more..

För ungefär 10 år sedan bestämde sig min familj för att flytta ner till skåne. Efter första och hittills enda semestern där nere har jag varit fullkomligt säker på att större delen av mitt vuxna liv kommer att spenderas i skåne bland havrefält, öppna landskap och starka havsvindar. Dock blev det ingen flytt för min familjs del, i sista sekund tackade nämligen min käre far nej till jobberbjudandet och vi fortsatte vårt liv i lilla Umeå. Om det var dumt eller inte lär vi väl aldrig få veta, men skåne har funnits i mitt hjärta ända sedan dess.

Jag vet inte hur många timmar jag spenderat på hemnet drömmandes om vita, fina stenhus i närheten av havet. Om jag lyckas förhandla till mig en semestervecka ska jag kriga hårt för att den ska tillbringas i skåne. Jag har redan sett till att checka av med farmor så att vi får låna deras husbil i syfte att genomföra en mer seriös research. Jag antar att jag om möjligt kommer att vara ännu mer förälskad i skåne än tidigare, särskilt med tanke på att det är högsommar då ;-).

*Bild från hemnet



Kommentarer
Postat av: Therese

skåne.. där kryllar det av småkryp ;)

och så är det svinkallt i vattnet haha

men det är fin miljö ;)

2009-05-04 @ 23:00:58
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Therese

haha, det enda jag gjorde var att godkänna det som stod haha.. ;)



vad kul, då hör jag av mig när det börjar närma sig ;)

2009-05-04 @ 23:04:09
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: jessi

jag drömmer också om Skåne, har bott där i 5 år men någongång ska jag tillbaka, till en skånelänga vid öppna landskap nära havet...



2009-05-05 @ 17:49:18
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: ~~M A R I E~~

Vilken idyll! =)

Har aldrig varit i Skåne, men har hört att det ska vara riktigt fint.

2009-05-06 @ 17:59:32
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0