Det snurrar i huvudet

Hej på er,

dagen har precis som jag misstänkte fullkomligt sugit musten ur mig. Har suttit hela dagen med fakturering och löneunderlag och i morgon väntar ännu mer sådant, plus lite rekryterings- och utbildningsfrågor. Det blir dock helt nytt för mig, så jag måste se till att vara skärpt. Min chef är inte en sådan person som tolererar att man frågar två gånger, för att uttrycka det milt. Det är hårt, men intressant och givande.

Jag har äntligen fyllt i min K4-bilaga samt deklarerat, skickat in och betalt restskatt. Gissa vad som hände.. min restskatt fördubblades i samband med att jag deklarerade vinsten på en aktieindexobligation som jag sålde i höstas. Jäkla vinst som gör sig påmind nu. Jaja, värre saker har väl hänt. Det känns bara lite brunt att vara tvungen att betala restskatt och sedan helt plötsligt dubbelt så mycket, suck.

Nu sitter jag och skriver på mina personliga brev så att tangenterna glöder. Dock får jag liksom inte till det så som jag vill... Jag har nog lärt mig konsten att skriva en bra ansökan för arbete, men hur sjutton skriver man ett bra personligt brev för en utbildning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0