Underbara helg




Så har helgen tyvärr redan lidit mot sitt slut och en ny arbetsvecka är på ingång.

Den kommande veckan är jag övertygad om att den liksom de tidigare veckorna bara kommer rusa förbi. Jag misstänker att tiden flyter förbi rekordsnabbt för mig eftersom att jag fortfarande är ny på jobbet och de flesta timmarna går åt att försöka lära mig alla rutiner och arbetsuppgifter. Dessutom är min fritid bunden åt plugg vilket gör att varje dag är en ständig kamp mot klockan. Då är det nog inte så konstigt att det känns som att veckorna bara svischar förbi. Men hellre det än att dagarna sniglar sig fram. Snart är det sommar och även fastän jag inte är förunnad att ha semester så ska helgerna förhoppningsvis njutas av sol, god mat och härliga vänner :-).

Idag har jag tagit en ubersovmorgon och inte stigit upp förrän halv 12(!). Sedan spenderades resten av tiden tillsammans med Den Blivande ute på balkongen, på promenad längs älven, i sängen med en bra bok och ute hos svärföräldrarna. Nu har jag precis skrivit klart en sammanfattning av helgen jobb och mejlat in till mitt gamla jobb (nu extrajobb). En liten fågel lät dessutom viska i mitt öra att det kanske blir aktuellt att ta upp samma nerlagda projekt som ledde till min uppsägning. Surt!

Well well, nu visar klockan att det är skrämmande hög tid att dyka ner i sängen bland alla dunkuddar. I morgon bitti har jag nämligen låtit mig övertalas till att följa med ut på en morgonpromenad. Ni kommer väl ihåg att jag ska köra hårt inför sommaren? Det innebär 3 morgonpromenader (05.15-06:15) samt minst 3 gympass i veckan. Nu jäklar ska jag bli fit for fight inför sommaren och skaka av mig vinterns 3-5 extrakilon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0