Onsdag med längtan efter jul

Hej på er,

Bloggen har ekat tomt den senaste veckan, vilket beror på att det hände en sak förra veckan som verkligen sög musten ur mig och öppnade upp dörren till min så kallade vinterdvala. Har spenderat den senaste veckan på jobbet och hemma i sängen. Det är verkligen sjukt hur mycket jag kan och behöver sova under vissa perioder!

Nåväl, efter drygt en vecka av 10-timmars sömn varje natt så har det slutat att sticka i ögonen och jag känner mig rätt så utvilad. Jag måste få tummen ur och hjälpa sambon med att fixa det sista i lägenheten så att vi kan njuta i fulla drag från den första november och framåt. Den nya månaden får sätta stopp för allt som heter renovering, montering och så vidare. Då ska jag i stället ha julklappar, bakning och julledighet i åtanke!

Det är drygt sju veckor kvar, sen är vi inne i första december. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte längtar efter julen detta år. Närmare bestämt så har jag längtat efter julbak, julpyntning och allt annat som hör julen till sedan någon gång under våren. När allting lugnar ner sig i mitten av november ska jag faktiskt lägga all tid på att hitta julklappar till mina nära och kära. Jag funderar dessutom på att slå på den stora trumman och lägga trefaldigt krut på klapparna detta år ;-).

Kommentarer
Postat av: Annelie

Tack för dina underbara kommentarer! Det värmer långt in i hjärtat!



Jag längtar också till julen!



Hur går det på jobbet förresten?

2009-10-14 @ 14:44:56
URL: http://dansbanegatan.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vet du, jag har lite jullängt jag också i dessa dagar, mysig tid tyckr jag! Jag har pluggat juridik på Lunds universitet ang din fråga om utbildning. Kan verkligen rekommendera både Lunds universitet samt juridiken! Hoppas du hittar "ditt" ämne om du bestämmer dig för att börja läsa!



Stor kram och sov gott!

2009-10-19 @ 22:44:33
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Therese

hej, kom gärna till mig 1 nov kl 19,30 och kika på massor med fin inredning :)

2009-10-22 @ 14:01:34
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0