Börjar dagen som en vinnare

 

God morgon,

 

Jag älskar verkligen att vara ledig och börja dagen med en timmes långpromenad tillsammans med en god vän. Nu ska jag och sambon avnjuta ännu en rejäl brunch bestående av nybakade chiabattabröd, grillad kyckling med sallad och gorgonzola samt en gorgonzola-omelett och några glas juice. Så här startar en vinnare sin söndag! ;-).

 

Snart kommer sambons mormor & morfar på besök, sen ska vi iväg till K-rauta och inhandla ett antal kvm matt kakel. Därefter blir det nog att kavla upp armarna och göra ett helhjärtat försök att kakla köket. Jag kan inte tänka mig att det är alltför svårt att kakla. Man behöver ju inte direkt vara hjärnkirurg eller raketforskare för att bemästra detta, eller är det så svårt?

 

Jag kommer förresten att möta hösten som både heltidsarbetande och halvtidsstudent. Kemi A är det som denna termin ligger utbredd på köksbordet tillsammans med kollegieblock, plastfickor och markeringspennor. Nästa termin kommer det mest troligt att fortsättas med Kemi B eller Fysik, sen hoppas jag stå som en nyutexaminerad veterinär om sisådär sex år. Just nu är det mycket som händer och som rör sig i mitt huvud. Men att så småningom utbilda mig till veterinär är nog faktiskt vad jag kommer att satsa på. Men som sagt, mina studieplaner har en tendens att ändras lika ofta som många andra byter underkläder. Men det bästa jag kan göra är åtminstonde att läsa in de kurser som behövs till de primära programmen jag har i åtanke. För kunskap är makt, som någon klok person vid något tillfälle sagt.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Therese

lycka till med kaklingen :)

du är duktig du som orkar med studier, har många ggr tänkt på att läsa upp lite mer inom ekonomi.. men inte riktigt tagit mig för ännu..

tänkte ta tag i det här med startaeget kurs nu, har du sett ngt lämpligt?

2009-09-06 @ 20:58:40
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0