Jag kan nog tänka mig att vara hollywoodfru

Bild: TV3.se

Gårkvällen avrundades framför TV 3:s nya succéprogram "Svenska Hollywoodfruar". Vilket fantastiskt och underhållande program! Jag kan inte låta bli att drömma min in i hollywoodfruarnas oambitiösa liv vid sidan av deras make. Tänk bara vad skönt att slippa plågas av en alarmerande väckarklocka 06:15, ett heltidsjobb där man knappt hinner äta middag och duscha innan klockan är på tok för mycket. En hemmafrus liv kan förvisso säkert vara kämpigt, men nog är jag frestad att byta liv mot hårt arbete till lyx och glamour.

Särskilt sugen på att byta liv är jag dagar som denna. Först står en massa arbete så som korrekturläsning av faktura, betalningar och bokföring på dagens agenda. Sedan när klockan har slagit 17:00 och jag är tillräckligt moj i huvudet är det dags att stressaköra milen hem, hoppa i träningskläderna och sedan möta upp en kompis för en eller två timmar på gymmet. När jag är tillräckligt moj i både kropp och knopp väntar middag, renovering och sedan plugg. Undrar hur Anna Ankas tisdag ser ut? :-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0